SALAM PERKENALAN

Welcome To My Personal Blog. Hanya titik-titik perkongsian disini. Terima kasih sudi baca ! Harap ilmu dapat disampaikan

Dari saya, jangan lupa "skodeng" tips perniagaan, motivasi, keusahawanan, kekeluargaan, penjagaan kesihatan dan review produk

Majikan mencari pekerja berdasarkan rekod kedatangan sekolah

3:43 PTG | Nazir Aziz
Bagaimanakah perasaan anda jika  bakal majikan meminta rekod kedatangan anda ketika sekolah dulu sewaktu memohon pekerjaan ?
  • Errk zaman sekolah boleh ke lihat semula rekod kedatangan kita tu
  • Tak logik la, sebab waktu zaman sekolah dulu memang aku kaki ponteng
  • Alamak jika macam ni, tak dapatlah aku kerja, takkan nak kelentong yang aku ni memang tak suka pergi sekolah
  • Hancur sudah harapan ku ini.
  • Aku memang dulu kaki ponteng sekolah, tapi sekarang sudah jadi baik..
  • Alamak sudah hilang la aku punya rekod kedatangan, macam mana nak buktikan tu
Jadi logik ke tidak itu kehendak majikan, dan yang nak mohon kerja tu tak payah nak mempersoalankan lagi

jika korang rasa ada bakat nak jadi posmen jom klik disini....abag posmen oh abang posmen, jangan lupa bawa kad kedatangan waktu korang sekolah dulu-dulu, sebab sekarang nak mohon kerja sebagai posmen pun perlukan rekod kedatangan yang memuaskan, jika tidak , surat-surat tak sampailah jawabnya...sebab jika aku pula memang tak de ler....

Majikan mencari pekerja berdasarkan rekod kedatangan sekolah
Rekod kedatangan persekolahan menegah baik atau melebihi 90%, adakah perkara ini logik


Tiada ulasan: