SALAM PERKENALAN

Welcome To My Personal Blog. Hanya titik-titik perkongsian disini. Terima kasih sudi baca ! Harap ilmu dapat disampaikan

Dari saya, jangan lupa "skodeng" tips perniagaan, motivasi, keusahawanan, kekeluargaan, penjagaan kesihatan dan review produk
728 x 90

Peragai buruk di pejabat

4:00 PTG | Pakcu
Hai korang selamat bertemu kembali, jap jika ada yang terbaca blog ni, mohon sampaikan kepada mereka-mereka yang berminat nak review produk mereka di blog ini. terima kasih ya,  semoga korang jugak dilimpahi rezeki yang meluas. amin

 Peragai buruk di pejabat
Jika organisasi ni ramai pekerjanya dikalagan melayu dan India, peragai buruk ni memang selalu berlaku, bilalah orang bangsa kita nak maju jika asik nak menikam orang je
Okey, entri ni aku tak nak cerita pasal produk tapi aku nak share kat korang-korang tentang perangai buruk manusia yang bekerja di pejabat terutamanya, melayu, sebab aku bekerja di pejabat yang penuh melayu, jadi tak le aku tau situasi ini sama dengan orang yang bekerja di ofis yang ramai cina tu.

Peragai buruk di pejabat

  •  Suka menikam rakan sekerja dari belakang
  • Tak suka mengajar orang lain, takut orang tu lebih pandai, #kedekut ilmu
  • Tak boleh tengok orang lebih sikit, mulalah nak cemburu
  • Suka busy body, nak tau hal orang, menyampuk
  • Suka mengadu domba
  • Kaki Kipas
  • Suka melaga-lagakan kawan-kawan yang lain
  • Cakap belakang
  • Berlagak sombong
  • Kuat makan
  • Pemalas
  • Pengotor
                                       300 x 250

Tapi yang paling teruk kat ofis yang ramai melayu dan India ini adalah suka nak menutup periuk nasik orang, perangai nak mengapi-apikan orang memang tak guna, dan aku yang sedang menaip ni pun sama, jadi jom sama-sama kita betulkan kesilapan yang lalu, dan bersemangat untuk hari Isnin yang akan datang....


                        

1 ulasan:

fifi berkata...

alhamdulillah opis saya takda sorang pun yg macam tu :)